Subaru WRX Český Krumlov

26. 2. 2021 18:44

Ještě lepší bestie pro rok 2021. Jízda v Subaru WRX STi v Českém Krumlově, byla v loňském roce hodnocena jako jeden z nejlepších zážitků. Pro sezónu 2021 jsme se rozhodli, bestii ještě vylepšit...

Subaru WRX Český Krumlov

 

Subaru si opět do parády vzal zkušený tým Hajselmotorsport, kteří mají na svědomí dosavadní úpravy, chtěli byste vědět jak se staví skutečná bestie?

V roce 2015 byl pořízen vůz Subaru WRX STi model 2011 v základním provedení. I v sérii se jedná o velice zajímavý vůz, ale bestii ze Subaru musíte vytvořit a rozhodně to není jen o zvyšování výkonu. Nicméně 2 roky jsme sériové Subaru pronajímali v Mnichově Hradišti, až v roce 2017 se Subaru přestěhovalo natrvalo do Českého Krumlova, kde jezdí dodnes.

Jak vzniká stroj na zážitky?

První přestavba začala v roce 2018, jednalo se o malé úpravy, ale v případě závodní řídící jednotky differenciálů od Skácela, to byl poměrně velký skok k zlepšení jízdních vlastností. Chtěli jsme vám dopřát i lepší akustický zážitek a pořídili zadní část tlumičů výfuku od firmy Nameless. Bylo to pro nás trochu zklamání, skoro bych řekl, že zvuk ze sériových výfuků byl lepší, nicméně jak se později ukázalo, byla to dobrá volba. Nové závodní bílé disky kol od firmy Evocorse, dodali ten správný vzhled. Rok 2018 byl pouze začátek zrození současné bestie, to hlavní se stalo o rok později.

Rok 2019 začal větší investicí do našeho zážitkového auta, ze kterého se stal téměř závodní speciál. Na základě referencí, jsme vůz svěřili do rukou týmu z Hajselmotorsportu. V prvé řadě došlo k výměně celého výfukového systému, kromě již dříve pořízené posledního dílu od firmy Nameless, ten jsme na autě ponechali. Sice jsme nepožadovali zvýšení výkonu, nicméně výměna výfukového systému, vyžadovala přeprogramování řídící jednotky.

Zmíněné úpravy měli za následek zvýšení výkonu na 340 koní a to už je na okresní silnici pořádný výkon. Největší investice tak padla do stavby kovaného motoru, zvýšený výkon a hrubší zacházení by sériový motor dlouho nevydržel, to samé platí v případě sériové spojky, která byla nahrazena keramickou..

A tak se zrodila bestie, opravdové auto na emoce. Musím také zmínit výfukový tlumič Nameless, který byl nejdříve pro nás zklamáním, ale po kompletní výměně ostatních částí výfuku, se vše jednoznačně změnilo, kanonádu z výfuku zkrátka musíte slyšet, je to slast pro každého automobilového fanouška.

No a konečně rok 2021, kdy jsem se rozhodli v úpravě pokračovat. V době psaní tohoto článku se nachází auto stále u firmy Hajselmotorsport. Úpravy to nebudou velké, ono se toho už moc vylepšovat nedá, ale přeci jenom jsme se zaměřili na bezpečnost a lepší pocit, že sedíte v závodním autě. Na co se tedy tento rok můžete těšit? V prvé řadě to budou závodní pásy a tím pádem dochází k odstranění zadních sedaček, ale pokud si chcete na jízdu vzít spolujezdce, nezoufejte, zadní sedačky můžeme kdykoliv namontovat zpět, ale připravíte se o ten skvělý pocit při použití závodních pásů, pro někoho možná prkotina, ale...

Všechno zbytečné pryč, rádio v Subaru opravdu nepotřebujete, zvláště ne v tomhle, nejkrásnější hudba se vine ze čtyř koncovek výfuku Nameless. Místo rádia bude namontován budík na hlídání tlaku oleje a vypínání autobaterie. Pro lepší jízdní vlastnosti budou namontovány závodní brzdy a to je zatím zhruba vše, od dubna 2021, si tuhle bestii můžete opět užít na zážitkové trase v Českém Krumlově.

No a jak zní pravá bestie? Klikněte SEM a dostanete se přímo na produkt, kde najdete ve fotogalerii krátké video z jízdy SUBARU WRX STI.

Jízdu se Subaru na zážitkové trase v Českém Krumlově, najdete také na jako tip na portále Kudy z nudy.

Pošlete tip svým blízkým Sdílejte tip na dokonalý zážitek!