Nejkrásnější jezero v Rakousku

20. 9. 2021 15:17 Cestování

Víte, kde najdete nejkrásnější rakouské jezero? Malebné jezero, obklopené majestátními vrcholy, najdete v Oberlechu, a bylo roce 2017 vyhlášeno nejkrásnějším místem v Rakousku. O jeho půvabech se musíte přesvědčit na vlastní oči!

Jezero Körbersee jsme navštívili během naší letošní dovolené na přelomu června a července. Příroda se tu právě probouzela k životu, stráně kolem jezera byly plné barevných květů, tráva byla neuvěřitelně zelená a na stráních se ozývaly kravské zvony ...

Lanovkou Steffisalp-Express

Protože jsme k našemu ubytování dostali zdarma kartu Lechtal-Aktiv Card, využili jsme jejích výhod a na začátku naší cesty využili ke zdolání 372 výškových metrů lanovku Steffisalp-Express z Wartu. Nahoru jsme vyráželi první lanovkou a musím říct, že teplo rozhodně nebylo. Teplota se v devět ráno pohybovala kolem 5 stupňů a všechno bylo zahalené do husté mlhy.

Cesta lanovkou nám ušetřila cca tříkilometrové stoupání. Od horní stanice lanovky nás čekala cca 10 kilometrová procházka v nádherné přírodě, bez zdolávání velkých převýšení, což ocenily zejména naše děti.

Z horní stanice lanovky jsme pokračovali směr k Hochalphütte. Lanovkou jsme se naštěstí dostali alespoň částečně nad mraky a nahoře se pozvolna začalo ukazovat sluníčko. Pohled to byl opravdu dechberoucí. Mraky poháněné větrem se převalovali z jedné strany údolí na druhou a odkrývali nové a nové výhledy. Tohle přírodní zkrátka divadlo nikdy neomrzí…

První záchytný bod byla Hochalphütte, kde si v létě můžete koupit sýr nebo mléko. Na začátku července bohužel ještě na vrcholcích ležel sníh a krávy se pořád pásly v údolí. Třeba příště!

Cesta ubíhala pomalu. Děti si užily letní koulovačku. Pozorovali jsme sviště, kteří pobíhali po okolních stráních. V obrovských kalužích, které tu zůstaly po roztátém sněhu, bylo neuvěřitelné množství mloků. Příroda se tu po zimě teprve probouzela k životu.

Od jezera nás čeká nejnudnější část, delší výstup po asfaltové silnici, která slouží k zásobování chaty a celého lyžařského areálu, jak já nesnáším chůzi po asfaltu, naštěstí to byl jen kousek. Mám pocit, že nutnost asfaltovat jakoukoliv turistickou cestu frčí jenom u nás a to především na Šumavě, kde je takřka nemožné vyhnout se asfaltovým cestám. Stojíme v nejvyšším místě našeho treku a poprvé můžeme v výšky spatřit nejen jezero Körbersee, ale také cíl našeho výletu jezero Kalbelesee. Než jsme se vydali na sestup, museli jsme si vychutnat impozantní výhledy, sedli jsme si na lavičku a jen tak relaxovali, na obrázku níže je jasně vidět, že se tomu odolat nedalo.

Pokračujeme v sestupu a jak jinak, opět se kocháme, krajina má pořád co nabídnou, což má za následek přehlédnutí odbočky. Bylo nám divné, že jdeme stále do leva a vzdalujeme se tak od jezera. Viděla jsi někde odbočku? Chybu jsem si uvědomili pohledem do dáli zpět na cestu. Sice tu bylo jen pár lidí, ale všichni šli na opačnou stranu, někdo jde asi špatně. Vrátit se do kopce, to by u dětí asi neprošlo, naštěstí se nám podaří najít cestu, která se později napojovala na tu správnou. Jeden z nejkrásnějších pohledů na jezero se nám naskytl u směrovky s nápisem Körbersee.

Hurá k jezeru! Děti už byly hladové a nemohly dočkat alpského knedlíku! Ten jsme ale na jídelním lístku hledali marně, nakonec musely vzít za vděk řízkem a hranolky.🙂

Před cestou zpět jsme se ještě rozhodli pro rychlou procházku kolem jezera. V létě je tohle jezero údajně teplé, ale na konci června je to jen pro otužilce! Děti už začaly protestovat, takže jsme je nechali brouzdat ve vodě a kolem jezera se vydali sami. Tahle krátká procházka určitě stojí za to!

Za horizontem se otevírá pohled na další údolí a vodopády, které byly na začátku léta vydatně zásobeny vodou z tajícího sněhu. Na další zdržování už ale nebyl čas. Podle meteoradaru k nám z Německa mířila bouřka a nás čekaly ještě cca 2 kilometry zpět k autobusu.

Poslední úsek naší cesty vedl kolem jezera Kalbelesee, u kterého leží i zastávka autobusu směříjícího ze Schröcken do Warthu.

Měli jsme štěstí, déšť nás zastihnul až v autobuse. Kopce tu nejsou zelené jen tak pro nic za nic. Během pětidenního pobytu nám tu pršelo opravdu každý den a od prodloužení dovolené nás nakonec odradil pokles teplot. Pokud se sem vydáte určitě se vyplatí přibalit pláštěnku a teplé oblečení.

Jestli Vás náš článek zaujal, budeme moc rádi za sdílení přes tlačítka níže pod fotogalerií👍

Pošlete tip svým blízkým Sdílejte tip na dokonalý zážitek!